K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva NOVÁKOVÁ Kristýna

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Elementary Mathematics Education Journal
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Novakova_2020_Vol2No1.pdf
Klíčová slova portfolio; reflection; professional competence of kindergarten teachers; mathematical pre-literacy
Popis Cílem kvalitativně orientovaného výzkumu bylo analyzovat soubor zpracovaných aktivit vhodných k zařazení do profesního portfolia z pohledu využití jeho potencionálu k rozvoji matematické pregramotnosti dětí. Výzkum byl realizován metodou hospitačního videozáznamu na třech mateřských školách v brněnském regionu skupinou studentek učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě MU v akademickém roce 2018/19. Ukázalo se, že i ve zdánlivě jednoduše zkonstruovaných úlohách inspirovaných literárním textem lze při pečlivé přípravě a po její důkladné reflexi s využitím metodiky AAA (anotace – analýza – alterace) rozpoznat a využít řadu podnětů pro rozvíjení dětských dispozic.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.