Ein Unterrichtsansatz zu Kleists Erzählung Das Bettelweib von Locarno Entwurf einer Visualisierung für den Lese- und Literaturunterricht

Název česky Didaktický návrh ke Kleistově povídce Das Bettelweib von Locarno Návrh vizualizace pro výuku čtení a literatury
Autoři

PYTLÍK Petr

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.press.muni.cz/casopisy-seznam/bruenner-hefte-zu-deutsch-als-fremdsprache
Klíčová slova dual coding theory; visualization in reading and literature lessons; Heinrich von Kleist; externalization of mental imagery
Popis Tento článek představuje návrh lekce jako doplněk k tradiční výuce čtení a literatury Úvodní kapitola popisuje teoretické základy použití vizualizace pro podporu učení, zejména přístupy dvojího kódování, dále se zabývá vznikem mentálních obrazů při vnímání textu a jejich možné externalizace. Hlavní část představuje konkrétní návrh pro výuku čtení na příkladu povídky Heinricha von Kleista Das Bettelweib von Locarno. Tento článek předpokládá, že práce s obrazy a externalizace mentálních obrazů "v myslích" studentů jsou účinným doplňkem výuky literatury a čtení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.