Propojení dvou školních světů: subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů |
| Klíčová slova | pupil´s quality of life; whole person education; educational assessment; Q methodology |
| Popis | Předkládaný text se zabývá kvalitou života obyčejného žáka ve dvou vzdělávacích období. Pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání otevírá problematiku přechodu mezi vzdělávacími stupni. Hlavním cílem disertačního výzkumu je popsat subjektivní vnímání kvality života očima samotných žáků na tomto pomezí. Z důvodu triangulace metod budou využity tři kvalitativní metody: Q metodologie v interaktivní počítačové podobě, obsahová analýza sestaveného obrázku a obsahová analýza volných písemných výpovědí. Praktickým dopadem je zjištění subjektivní úrovně kvality života žáka jako diagnostické pomůcky za účelem podpory a zvyšování celostního přístupu k žákům a vyšší individualizace ve výuce. Svým důrazem na individualizaci a celostní pojetí osobnosti se práce snaží posunout pedagogickou diagnostiku a výzkum do oblasti individualizované diagnostiky. |
| Související projekty: |