Živé obrazy jako způsob poznávání

Autoři

RODOVÁ Veronika SLAVÍK Jan

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek představí jednu z didaktických dramatizačních metod, tzv. živé obrazy jako intencionální způsob instrumentalizace žákovy zkušenosti a současně jako implicitní způsob naplňování Goodmanova teoretického konstruktu exprese. Na příkladech z výuky ukážeme příklady exemplifikace a denotace, podrobněji se zaměříme na expresi v jednotlivých komponentách subjektivní zkušenosti (autentifikaci) žáka: konstruktivní, tematické, empatické a prožitkové. Náš přístup vychází z Yinova pojetí analýzy didaktických kazuistik s cílem podpořit návrh rozšířeného pojetí Goodmanova teoretického konstruktu „exprese“.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.