Changes in science education for the 21st century

Název česky Změny v přírodovědném vzdělávání pro 21. století
Autoři

TRNOVÁ Eva

Rok publikování 2018
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přírodovědné vzdělávání, včetně chemie, prochází v těchto dnech změnami z důvodu rostoucího významu, neboť čelí hospodářským a sociálním výzvám. Tyto změny lze registrovat ve většině evropských zemí, stejně jako v USA. Společnost potřebuje připravit mladou generaci pro 21. století. Potřebujeme pracovní síly s obecně vyšší úrovní gramotnosti ve vědě, technologiích, inženýrství a matematice a dostatečný počet velmi nadaných jednotlivců, kteří se rozhodnou pro vědeckou a inženýrskou dráhu. Pro splnění těchto požadavků je nezbytné změnit způsob vzdělávání a nalézt jeho vhodný obsah. Odborníci se snaží definovat nové paradigma přírodovědného vzdělávání. Aby však bylo úspěšné, musí být změny v učebních osnovách přijaty všemi zúčastněnými stranami ve vzdělávání: studenty, jejich rodiči, politiky a zejména učiteli, kteří by měli tyto změny učebních osnov zavést do praxe. V příspěvku byly prezentovány výzkumné poznatky z České republiky týkající se názorů na přírodovědné vzdělávání, postojů zainteresovaných stran a priorit, které ve svém stanovisku upřednostňují.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.