Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“

Autoři

SYSLOVÁ Zora PARMOVÁ Libuše

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_1-2017.pdf
Klíčová slova graduate; adaptation period; focal group; preschool education; novic.
Popis Předložená studie přináší do odborného diskurzu téma přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol v terciární úrovni pohledem absolventek tohoto studia po roce v praxi. Cílem studie je zjistit, jak jsou absolventky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (ne)připravené na praxi učitele v mateřské škole, ale současně také, jak jsou mateřské školy připraveny na začínající učitele a jakou podporu jim poskytují. Prostřednictvím audio nahrávek tří ohniskových skupin byla získána data, která byla dále kvalitativně analyzována v programu Atlas.ti. Výsledky naznačují, že absolventky jsou dobře připravované na individualizované diferencované vzdělávání, na druhé straně pociťují nedostatky v komunikačních a administrativních dovednostech. Tyto obtíže při nástupu do zaměstnání potvrzují u absolventů vyšších úrovní vzdělávání také další výzkumná zjištění. Stejně tak je tomu i v nedostatečné podpoře noviců ze strany mateřských škol.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.