Utváření představ o pojmu trojúhelník v průběhu základní školy

Autoři

BUDÍNOVÁ Irena

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Primárne matematické vzdelavanie - teória, výskum a prax
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova geometry; plane figures; triangle
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na rozvoj pojmotvorného procesu v geometrii v průběhu základní školy. Geometrické útvary jsou jedním z prvních témat, se kterým se setkávají žáci v průběhu 1. stupně ZŠ. Již v předškolním věku získávají o útvarech jisté poznatky, které ale nemusí být správné a mohou ovlivňovat vývoj pojmu v pozdějších letech. Ve studii se pokoušíme zmapovat, jakým způsobem se vyvíjí představy žáků o pojmu trojúhelník v průběhu 1. a 2. stupně ZŠ.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.