Boundaries and perspectives: needs of children with emotional and behavioral disorders from the perspective of children and educators

Název česky Hranice a perspektivy: potřeby dětí s poruchami emocí a chování z hlediska dětí a pedagogů
Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Exceptional People
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Education of children with emotional and behavioural difficulties; labelling; stigmatisation; coping strategies; educational needs; qualitative research
Popis Text propojuje vybraná zjištění dvou kvalitativních výzkumů a tím i dva pohledy na situaci dětí s poruchami emocí a chování. Prvním vychází z hlediska dětí s PECh a je zde zastoupen typy adaptačních strategií dětí na jejich „problémové“ situace. Druhý pohled vychází z hlediska výchovných profesionálů z výchovných zařízení a je zastoupen dvěma potřebami dětí s PECh, které výchovní profesionálové považují za jedny z nejdůležitějších. Výsledkem propojení těchto pohledů je intervenční trojúhelník, který znázorňuje vztah třech faktorů v rámci etopedické intervence: postojové reakce dítěte na svou situaci, chování dítěte a intervenční reakce výchovných profesionálů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.