Postoje žáků vybraných základních škol k pěstitelských pracím

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník statí z XII. ročníku konference EDUCO na téma: VÝZKUM V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PŘÍRODOVĚDNÝCH, ZEMĚDĚLSKÝCH A PŘÍBUZNÝCH OBORŮ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova plant growing work; primary school; college; attitudes
Popis Předkládaná pilotní studie je zaměřena na výzkum postojů žáků českých základních škol k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Klade si za cíl zjistit zejména rozdíl v postojích z hlediska pohlaví a oblíbeného předmětu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s pětistupňovými škálovanými položkami Likertova typu, který byl administrován 151 žákům dvou základních škol. Pomocí faktorové analýzy byly položky rozděleny do čtyř kategorií: oblíbenost a pomůcky; zájem o pěstitelské práce; významnost pěstitelských prací; oblíbenost a náročnost. Celkové skóre postojové části indikovalo pozitivní postoj žáků k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Vliv pohlaví na postoje žáků k pěstitelským pracím byl nevýznamný – mezi chlapci a dívkami není statisticky významný rozdíl. Vliv oblíbeného předmětu se ukázal jako významný faktor ovlivňující postoje žáků k pěstitelským pracím. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.