Trust Within Teaching Staff and Mutual Learning Among Teachers

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Důvěra v učitelském sboru a vzájemné učení mezi učiteli
Autoři

BRÜCKNEROVÁ Karla NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-2-5
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova trust; learning among teachers; informal learning; professional development; head teacher
Popis Cílem studie je poukázat na to, jak se důvěra v rámci učitelského sboru promítá do vzájemného učení mezi učiteli. Na základě kvalitativního výzkumu ve dvou školách, které reprezentují vysokou a nízkou míru důvěry v rámci učitelského sboru, ukazujeme, že důvěra je mnohovrstvý fenomén, s nímž v rámci analýz není vždy vhodné pracovat jako s celkem. Proto oddělujeme vzájemnou důvěru mezi učiteli, důvěru mezi učiteli a ředitelem, důvěru ředitele k učitelům a důvěru mezi jednotlivými učiteli v rámci učebních vztahů. Tyto úrovně důvěry a jejich dílčí složky (důvěra v kompetenci, vztah a spolehlivost) vztahujeme k charakteristikám vzájemného učení mezi učiteli na vybraných školách. Na základě našich dat uzavíráme, že důvěra mezi ředitelem a učiteli má významný vliv na to, zda učitelé akceptují ředitelův přístup k profesnímu rozvoji a budou jednat v souladu s ním. Celková důvěra mezi učiteli má vliv na to, do jaké míry si učitelé vzájemné učení uvědomují, ale nemá vliv na to, jaké obsahy jsou skrze učení předávány.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.