Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století

Autoři

HLADILOVÁ Radka VOBORNÁ ZÁLESKÁ Zdislava

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Teorie a praxe hudební výchovy IV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Research; music preferences; university students; music of the 20th century; identification of composers; atittudes to music; education; respondent.
Popis Studie reflektuje výsledky celonárodního hudebně sociologického výzkumu s názvem Výzkum hudebních preferencí, který byl zaměřen na artificiální hudbu prvních dvou třetin 20. století a byl realizován týmem z Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Výzkum byl pojat na národní celostátní úrovni - byl určen vysokoškolským studentům v ČR a probíhal prostřednictvím zvukových dotazníků, kdy respondenti vyjadřovali svůj postoj ke slyšené hudbě. Tento příspěvek je shrnutím dosažených výsledků výzkumného šetření - obsahuje výsledky pozitivních, neutrálních a negativních postojů respondentů ke slyšeným skladbám, výsledky identifikace skladatelů, důvody ukončení poslechu aj. Výsledky daného výzkumu též nepřímo představují jistou sondu týkající se kvality receptivní výchovy školní hudební výchovy a mohou být vnímány jako zpětná vazba pro učitele hudebních výchov.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.