Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků

Autoři

JANOUŠOVÁ Iva

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova reading literacy; reading strategies; critical thinking; critical thinking methods
Popis Příspěvek představuje možnosti osvojování čtenářských strategií a rozvíjení dovednosti s nimi pracovat prostřednictvím vybraných metod kritického myšlení. První část příspěvku je věnována vymezení pojmu čtenářské strategie, přičemž dovednost používat čtenářské strategie při čtení textu je jedním z faktorů ovlivňujících úroveň čtenářské gramotnosti žáků. Pro rozvíjení této dovednosti se jeví jako vhodné uplatňovat ve výuce metody kritického myšlení a koncipovat výuku do třífázového modelu učení – evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V závěrečné části studie jsou představeny některé metody kritického myšlení s příklady strategií, které jsou v metodě uplatňovány nebo na nichž je metoda založena.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.