Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek představuje možnosti osvojování čtenářských strategií a rozvíjení dovednosti s nimi pracovat prostřednictvím vybraných metod kritického myšlení. První část příspěvku je věnována vymezení pojmu čtenářské strategie, přičemž dovednost používat čtenářské strategie při čtení textu je jedním z faktorů ovlivňujících úroveň čtenářské gramotnosti žáků. Pro rozvíjení této dovednosti se jeví jako vhodné uplatňovat ve výuce metody kritického myšlení a koncipovat výuku do třífázového modelu učení – evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V závěrečné části studie jsou představeny některé metody kritického myšlení s příklady strategií, které jsou v metodě uplatňovány nebo na nichž je metoda založena. |
| Související projekty: |