Četnost zařazení ukázek z literatury pro děti a mládež do vybraných učebnic češtiny pro 1. stupeň ZŠ

Autoři

CABÁKOVÁ Klára

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova textbook of the Czech language; reading literacy; reading Comprehension; General Educational Programme for Primary Schools (RVP ZV); Standards for the Elementary Education; literature for children and teenagers; poetry; prose; selected publishers
Popis Příspěvek představuje výsledky mé diplomové práce, v jejíž výzkumné části zjišťuji zastoupení ukázek z umělecké literatury pro děti a mládež v současných učebnicích českého jazyka pro 2.–5. ročník z vybraných nakladatelství. Zaměřuji se jednak na četnost zařazení ukázek, jednak na podíl zastoupení prózy a poezie, a to jak domácí, tak i zahraniční. Rovněž mě zajímá, ukázky kterých spisovatelů jsou zařazovány nejčastěji a z kterých jejich knih je autoři učebnic vybírají. Získané výsledky komparuji s výsledky, ke kterým dospěla ve své diplomové práci v roce 2013 B. Vaverková.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.