Začínající učitelé a jejich well-being

Logo poskytovatele
Autoři

MAREŠ Jan KOHOUTEK Tomáš

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Konferenční příspěvek představuje výsledky prvních dvou vln výzkumné studie (N=126) realizované v říjnu 2015 - červnu 2016 na reprezentativním vzorku začínajících učitelů (do třech let v praxi) ze třech krajů ČR. Data byla sbírána prostřednictvím online testovacícho sytému SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). Cílem studie bylo zjistit názory začínajících učitelů na jejich praxi, jejich subjektivní životní pohodu a jejich ochotu zůstat v profesi (v rámci projektu GA15-12956S). Naše výsledky jsou interpretovány v kontextu modelu profesní socializace (Fessler, Ingram, 2003 mod. Lukas, 2008), well-beingu u začínajících učitelů (Saaren a kol., 2006). Možné souvislosti jsou diskutovány i kontextu teorie vynořující se dospělosti a profesní socializace (Lukas, 2008).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.