The impact of standardized exams

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

SLOŽILOVÁ Eva

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis 3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large number of stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. It contextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.