Rešerše odborné literatury týkající se prekonceptů jako východiska k problematice miskonceptů

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika PLUCKOVÁ Irena

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Misconception; Preconception; Student´s conception; Inorganic chemistry; Elements of the periodic system.
Popis Každý žák si přináší ze svého každodenního života mnoho osobních zkušeností a představ. Tyto představy o různých pojmech a tématech mohou být někdy mylné či naprosto špatné. Pro shrnutí těchto představ používáme komplexní pojem miskoncepce (miskoncept). Miskoncepty úzce souvisí a v jistém slova smyslu vychází z prekonceptů, s nimiž každý žák do vzdělávacího procesu vstupuje. Tento příspěvek je zaměřen na literární rešerši právě problematiky prekonceptů v rámci přírodovědných předmětů a to autorů odborných publikací v České republice a částečně i zahraničních autorů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.