Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika MÁLKOVÁ Alžběta PLUCKOVÁ Irena

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Gifted students; Talent; Attitude of teacher; Skill; Knowledge; IQ; Scale tests
Popis Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák. Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žákům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován. Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali“. Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat postoje budoucích učitelů přírodovědných předmětů k nadaným žákům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.