Teorie čísel jako prostředek motivace ve vyučování matematice

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, Sborník příspěvků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Motivation; mathematics; number theory; decomposition of numbers.
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. V příspěvku jsou obsaženy formulace a naznačeno řešení některých jednoduchých aditivních problémů teorie čísel (určení pythagorejských trojic přirozených čísel včetně analogických úloh, rozklad čísel na součet kvadrátů atp.). Uvedené problémy mohou být využity jako motivační činitele při výuce matematiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.