Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ

Autoři

BUDÍNOVÁ Irena

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Svět nadání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova geometrical thinking; talented pupils
Popis Nadaní žáci potřebují v geometrii více, než se uvádí v kurikulárním dokumentu Rámcový vzdělávací program (RVP). Potřebují rozvíjet schopnost geometrického uvažování, potřebují podnětné činnosti, které jim umožní pracovat s prostorovými objekty a řešit různé otevřené problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Velmi důležité jsou přitom první roky školní docházky a také léta předškolní, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. V příspěvku ukážeme na několika případových studiích, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení nadaných žáků prvního stupně a mateřské školy prostřednictvím úloh, které jsou pro ně dostatečně stimulující. Výsledek vznikl v rámci výzkumu mimořádně matematicky nadaných žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.