Cesta k sebepoznání: Alternativní výtvarné prostředky jako resocializační metoda u dětí s problémovým či poruchovým chováním

Autoři

MATĚJKOVÁ Michaela

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2015.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova problematic or problem with behavior; leisure activities; teacher; art
Popis Resocializační prvky mají odlišné formy v ústavním či školním prostředí než je tomu například při volnočasových aktivitách. Zde není možné po účastnících vyžadovat poslušnost a plnění úkolů, naopak zde vstupují účastníci dobrovolně. Pokud se však aktivity zaměřují na jedince s poruchovým či problémových chováním je velmi obtížně podnítit v dětech vlastní snahu a zájem. Tuto bariéru je možné překonat v případě, že se pedagog zaměří na individuální odlišnosti dětí a naučí se pracovat s jejich predispozicemi a narušeným sebepojetím. V tomto ohledu jsou velmi nápomocné výtvarné činnosti, které umí rozvíjet dovednosti člověka, a zároveň pracovat i s lidskou duší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.