Subjective perceptions of ESP (English for Specific Purposes) university teachers’ professional beginnings: Quantitative research into pedagogical content knowledge.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Journal of Language and Cultural Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2016.4.issue-1/jolace-2016-0007/jolace-2016-0007.pdf |
| Doi | https://doi.org/10.1515/jolace-2016-0007 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Pedagogical content knowledge; English for Specific Purposes; professional growth; beginning teacher; university teacher |
| Popis | Cílem tohoto příspěvku je prezentovat metodologii a výsledky kvantitativní fáze v rámci výzkumu týkajícího se vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka a jejich subjektivně vnímaných změn v didaktických znalostech obsahu, a to z retrospektivního pohledu na profesní počátky. Úvod popisuje zkoumanou problematiku a vysvětluje klíčové pojmy. První kapitola pojednává o teoretickém pozadí profesního vývoje učitelů. Vzhledem k tomu, že daná kvantitativní fáze je součástí smíšeného výzkumného designu, týká se druhá kapitola celého výzkumu včetně výzkumného cíle a výzkumných otázek. Třetí kapitola pojednává o kvantitativní výzkumné fázi, během které byl zaslán anonymní elektronický dotazník celé populaci českých vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka a poté zpracován statisticky. Čtvrtá kapitola předkládá získaná kvantitativní data, která jsou diskutovaná v rámci jednotlivých komponent didaktických znalostí obsahu - pojetí cílů výuky, znalostí kurikula, znalostí výukových strategií a znalostí o porozumění studentů. Závěrem jsou shrnuty získané výsledky a navržena některá doporučení pro pedagogickou praxi. |
| Související projekty: |