Sharing tacit knowledge between a student teacher and a training teacher.

Název česky Sdílení tacitních znalostí mezi studentem učitelství a cvičnou učitelkou
Autoři

CÁSKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings. Volume II, Education and Educational Research
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial/2015/B12/S3.115
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova tacit knowledge; sharing tacit knowledge; apprenticeship; clean language
Přiložené soubory
Popis Jedním z důležitých zdrojů poznání studentů učitelství jsou nejen teoretické znalosti získané v teoretické přípravě, ale také praktické zkušenosti získané v průběhu praxe. Tato praktická zkušenost studenta je využita při vzdělávání, aniž by si to sám uvědomovali. Část těchto znalostí má skrytý, tacitní charakter. Definice tacitní znalosti je to vývoje schopný zpočátku neuvědomovaný, nebo méně uvědomovaný předpoklad pro strukturování zkušeností studentů nebo učitelů, tacitní znalosti se používá k rozhodování v situacích (zejména neočekávaných), projevované v jednání (během studentovi výuky) a interpretován v průběhu reflexe. Sdílení je založen na modelu učňovství. Problém je, že student si není vědom tacitních znalostí používaných během vyučovacího procesu, takže výzkumník a cvičný učitel by mu měli pomoci je zvědomit. Cílem výzkumu je zjistit druh tacitních znalostí, které sdílejí; podmínky, za kterých je sdílejí, a jak je sdílejí. Výsledky budou ilustrovány z údajů, které jsou získané hloubkové rozhovorů, založených na metodě zvané "čisté jazyk".

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.