Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi

Autoři

LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova reflection; student teachers; teachers training; teaching practice; trainig teachers
Popis Předložená empirická studie vychází z kvalitativního výzkumu deníků z praxe studentů učitelství a polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelství. Identifikuje role cvičného učitele ve vztahu ke studentům učitelství v různých fázích průběhu praxe. V počáteční fázi praxe hraje cvičný učitel roli gatekeepera, v jejím průběhu a ve fázi závěrečné roli poskytovatele zpětné vazby. V průběhu praxe jsme identifikovali tři role cvičného učitele: „parťák“, „záchranář“, „revizor. Tato typologie rolí cvičného učitele zohledňuje autonomii studenta učitelství a jeho kontrolu cvičným učitelem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.