Početní úlohy jako účinný nástroj fixace učiva při výuce chemie na základní škole

Autoři

PTÁČEK Petr

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova counting problems; chemical calculations; fixation; teaching methods
Popis Podstatou metody fixace učiva pomocí početních úloh je kvalitní zpracování přijímaných informací a dovedností, kdy je mozek žáků při řešení početních operací nucen propojovat informace v kauzálních souvislostech do komplexních logických celků a vytvářet logické postupy. Vyhodnocení výsledků výzkumu provedeného u žáků 9. ročníků základních škol Jihomoravského kraje ukazuje patrný statisticky významný posun v úspěšnosti fixace učiva u žáků, při výuce chemie na druhém stupni ZŠ, při využití metody fixace pomocí početních úloh. Na základě tohoto závěru autor předpokládá, že by tato metoda mohla být úspěšně využívána při výuce ostatních přírodovědných a technických předmětů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.