Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Elementary school; teaching of mathematics; combinatorics; the decomposition of natural numbers; binary number system
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Pomocí induktivního postupu je řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla ve dvojkové číselné soustavě.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.