Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání

Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Pre-school education; education; relationship to nature; eco-social theory of education; biophile orientation of education; aims and principles of biophile orientation of education.
Popis Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.