Slabý vztah strategií učení a výsledků vzdělávání: problém operacionalizace a měření?

Logo poskytovatele
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina BRADOVÁ Jarmila

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Full text na stránkách Studia paedagogica
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-2
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova learning strategies; achievement; efficacy of learning strategies; measurement problems
Přiložené soubory
Popis Strategie učení jsou v praxi a teorii automaticky považovány za efektivní pro proces učení se a jeho výsledky, nicméně výzkumná zjištění toto očekávání dokládají jen v omezené míře. Tato metodologicko-teoretická studie diskutuje o konceptualizaci strategií učení a metodách jejich měření ve vazbě ke zjišťovaným vzdělávacím výsledkům. V diskusi a závěru jsou navržena doporučení, která by mohla umožnit zjišťování silnějšího vztahu strategií učení a vzdělávacích výsledků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.