The share of education to overcoming violated reciprocity between man and nature

Název česky Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V intencích ekosociálních teorií vzdělávání autorka charakterizuje tzv. biofilní (propřírodní) orientaci vzdělávání. Vzhledem k tomu, že příroda je trvalou součástí vzdělávacího obsahu i prostředkem výchovy, poukazuje na možnosti školní výuky překonávat manipulativní nahlížení na přírodu a primitivně egocentrické názory a hodnoty. Zdůrazňuje zkušenostní a činnostní orientaci výuky a práci s dětskými obrazy světa přírody, které mohou rozvíjet nový způsob kritického myšlení, směřující k zastavení dosavadního způsobu poškozování přírody a k antropocentrismu, podrobenému ekologické kázni a etickému cítění.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.