Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support
| Název česky | Strategie učení se cizímu jazyku: Používání strategií žáky a podpora strategií učitelem |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Vztah používání strategií učení se žáků a jejich podpory učitelem byl zkoumán pomocí kvazistandardizovaného dotazníku na strategie učení se cizímu jazyku na druhém stupni základních škol v České republice. Strategie byly klasifikovány na základě čtyř řečových dovedností a psychologických fukních strategií v procesu zpracování informací. Výsledky ukazují, že učitelé uvádí vyšší podporu strategií než uvádějí žáci používání strategií. Nejvíce podporované byly strategie čtení a nejvíce používané byly strategie překládání. Žáci používali různé strategie učení ve vazbě na svého učitele. Další výsledky by měly přispět k obohacení našich znalostí o strategiích učení žáků a jejich vazbě na řečové dovednosti a podporu učitelem ve školních podmínkách. |
| Související projekty: |