Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

Autoři

KUROWSKI Martina

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.utb.cz/file/42346/
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis
Přiložené soubory
Popis Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je to žák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.