Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením

Autoři

DOLEŽALOVÁ Lenka HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Předkládaná kapitola si klade za cíl prezentovat výsledky dílčích výzkumných šetření realizovaných v letech 2007 – 2013 v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity s názvem „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“ s ohledem na problematiku sluchového postižení. Mezi hlavní oblasti zájmu patří výchova a vzdělání jedinců se sluchovým postižením, na kterou by mělo navazovat úspěšné a plnohodnotné zapojení těchto jedinců do společenského, praktického i profesního života. Mezi další sledované oblasti patřily možnosti dosahování nejen školské, ale i společenské inkluze prostřednictvím různých projektů a workshopů, které mají zvyšovat povědomí laické i odborné veřejnosti o sluchovém postižení. V neposlední řadě jsou v textu zmíněny současné podmínky pro vzdělávání budoucích pedagogů – surdopedů a na konkrétních případových studiích žáků se sluchovým postižením vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu představeny příklady pozitivní integrace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.