K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků)

Autoři

STŘELEC Stanislav FRIMLOVÁ Lenka

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V pedagogicko-psychologické literatuře domácí a zahraniční odborné provenience se v současnosti setkáváme s celou řadou nových poznatků o specifických jevech, obtížích, překážkách a problémech, se kterými se setkávají nadané děti a žáci v rodinném a školním prostředí. Záměrem naší studie je orientace v těchto souborech poznatků provázená snahou o jejich funkční uspořádání, které zároveň reflektuje stěžejní tendence v této edukační problematice. Využíváme přitom aktuální nálezy našich výzkumů, které se vztahují ke čtyřem tematickým okruhům, a to k pozitivním vlastnostem nadaných, k jejich asynchronnímu vývoji, k underachivementu a k akademické motivaci. Téma je součástí řešení Výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.