Prekoncepty (nejen) v zeměpisu – na příkladu Latinské Ameriky

Autoři

SCHLIXBIEROVÁ Iva NOVÁK Svatopluk

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Biologie - chemie - zeměpis
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Preconcept;pupil; diagnosis
Popis Prekoncepty představují prvotní kombinaci představ a interpretací přírodních a sociálních jevů v očích žáků. Je zapotřebí počítat s jejich značnou odolnosti vůči změnám. Hrají důležitou roli při dalším poznávání a osvojování nových informací, které se realizuje nejen ve škole. Uskutečněný výzkum prokázal nepříliš vysokou efektivitu vyučovacího procesu na příkladu šestého a osmého ročníku základní školy. Z hlediska učitele by tak prvotním zájmem měla být diagnostika prekonceptů a přizpůsobení výuky získaným informacím.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.