Témata, která žáci nejčastěji řeší se svým třídním učitelem

Autoři

KRÁTKÁ Jana STŘELEC Stanislav

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova class teacher; research; data analysis; pupils
Popis Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkového výzkumného šetření zaměřeného na témata (problémy), které žáci nejčastěji řeší se svým třídním učitelem, přičemž se zaměříme na vliv typu školy, pohlaví žáků a počet let, po které žáci mají stejného třídního učitele. Výzkumný soubor tvořilo celkem 248 respondentů, žáků a studentů základních a středních škol. Z našich zjištění vyplývá, že třídní učitelé mají své nezastupitelné místo ve výchovném dění školy a vedou k předpokladu, že postavení (funkce) třídního učitele nebude v rámci proměn českého školství ztrácet na významu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.