Current Problems of the Concept of Foreign Language Learning Strategies

Název česky Současné problémy konceptu strategií učení se cizímu jazyku
Autoři

ŠVEJDÍKOVÁ Kateřina VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa. Austria: Forschung und Wissenschaft - Erziehungswissenschaft Bd. 17
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova learning strategies; foreign languages; conceptual problems
Přiložené soubory
Popis Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie, didaktiky, neurověd, informatiky a jiných vědních disciplín. Od roku 1960 získávají strategie učení se jazyku na významu v teoriích o osvojování prvního, druhého a cizího jazyka, které spadají pod vědecké disciplíny lingvodidaktika a psycholingvistika. V současnosti jsou strategie učení se cizímu jazyku konceptem, který zahrnuje širokou škálu způsobů jednání při učení se cizímu jazyku. Článek se zabývá problematikou této široké konceptualizace strategií a zaměřuje se na konkrétní znaky strategií učení, jako je například úroveň jejich povědomí, míra pozornosti věnovaná používání specifických strategií, explicita používání strategií, stupeň orientování se na cíl, velikost či úroveň strategií, počet shluků a sekvencí strategií, orchestrace strategií a jejich potenciál k učení se a efektivitě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.