Možnosti integrace a kooperace dvou zdánlivě nesouvisejících oblastí (Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek je věnován environmentální problematice se zvláštním zřetelem k pojetí vztahu přírody a kultury v historických a pedagogických souvislostech. Na základě výsledků kvalitativního šetření se autorky zabývají možnostmi školního kurikula a jeho vzdělávacím potenciálem, který zde představuje autorský výukový program, jehož tématem je způsob života pravěkých sběračů a lovců. Výukový program je postaven na konstruktivistickém pojetí a jeho základní princip představuje kooperace. Vzdělávací obsah, spadající do oblasti didaktiky dějepisu, je zkoumán s ohledem na biofilní orientaci vzdělávání. Zaznamenané výstupy z výuky, vzniklé během realizace programu, jsou podrobeny kvalitativní analýze a uvedeny do širších environmentálních souvislostí. Při empirickém zpracování žákovských artefaktů byla použita metodologie zakotvené teorie. |