K trendům ve výzkumu v didaktice cizích jazyků: tematická analýza významných zahraničních studií za posledních 20 let

Autoři

PÍŠOVÁ Michaela TŮMA František

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola si klade za cíl zodpovědět otázku, jaká témata v oblasti didaktiky cizích jazyků jsou pokryta v nejvlivnějších výzkumných studiích ze světových odborných periodik. K zodpovězení této otázky jsme použili citační databázi Web of Science a pro podrobnou analýzu jsme vybrali 100 nejcitovanějších studií z didaktiky cizích jazyků. Tyto studie byly podrobeny jak kvantitativní, tak kvalitativní analýze. Bylo identifikováno pět ústředních tematických okruhů: učitel, žák, procesy učení se a osvojování cizího jazyka, řízení procesů učení se cizího jazyka a klíčové koncepty oboru. Tyto okruhy jsou blíže charakterizovány a výsledky jsou následně konfrontovány s výsledky obdobné studie provedené v rámci České republiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.