Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra?
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova behavioral disorders; labeling; intervention; special education
Přiložené soubory
Popis V příspěvku budou představena vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřoval na pohled dětí s poruchami chování na svou vlastní situaci a sebe sama v kontextu jejich „problémovosti“. Příspěvek nabídne vhled do části jejich zkušenosti, do zkušenosti „být problémový“. Terénem výzkumu bylo preventivě výchovné zařízení a participanty byli klienti tohoto zařízení. Budou představeny dva typické postoje těchto dětí vůči změně jejich „problematické“ situace. Jelikož inkluzivní intervence respektuje potřeby dětí, je důležité znát i pohled dětí samotných na svět i sebe sama. Oba typy postojů budou uchopeny právě v kontextu inkluzivní intervence jako odlišnosti, jež zakládají specifické edukační potřeby a jež je při plánování intervence potřeba zohledňovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.