Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Autor se v textu věnuje čtyřem postojovým adaptačním strategií dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. Navazuje tak na závěry svého kvalitativního výzkumu, zaměřeného na pohled těchto dětí na své chování a situaci. Strategie jsou v textu uchopeny coby specifické odlišnosti „problémových“ dětí. Jako odlišnosti jsou tyto strategie jedním z východisek pro tzv. informovanou intervenci, neboť potenciálně i reálně zakládají zvláštní individuální edukační potřeby těchto dětí. Efektivní intervenční strategie by měla podobné odlišnosti a potřeby respektovat a využívat je při plánování a realizaci na dítě zaměřené intervence.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.