Témata, která žáci nejčastěji řeší se svým třídním učitelem

Autoři

KRÁTKÁ Jana STŘELEC Stanislav

Rok publikování 2012
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. Příspěvek shrnuje výsledky dotazníkového výzkumného šetření zaměřeného na témata (problémy), které žáci nejčastěji řeší se svým třídním učitelem, přičemž se zaměříme na vliv typu školy, pohlaví žáků a počet let, po které žáci mají stejného třídního učitele. Výzkumný soubor tvořilo celkem 248 respondentů, žáků a studentů základních a středních škol. Z našich zjištění vyplývá, že třídní učitelé mají své nezastupitelné místo ve výchovném dění školy a vedou k předpokladu, že postavení (funkce) třídního učitele nebude v rámci proměn českého školství ztrácet na významu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.