Informace o projektu
Problematika poznávání mimořádně nadaného žáka z pohledu učitele

Kód projektu
MUNI/41/024/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Nadání, intelektově nadané děti, preidentifikace nadaných

V projektu se zabýváme problematikou přesné preidentifikace nadaných žáků jejich učiteli na prvním stupni základní školy. Cílem je zjistit, zda již učitelé nadané žáky poznají i bez předchozí identifikace psychologem.

Výsledky

Z výsledků výzkumu vyplývá, že pedagogové mají o problematiku nadání poměrně velký zájem, ale nejsou o ní stále dostatečně informováni. Kromě nedostatečných informací vidí další velký problém v nedostatku adekvátních materiálů pro práci s těmito dětmi. Učitelům se již také daří nadané dítě adekvátně charakterizovat. Jednoznačně se také shodují na tom, že by velmi uvítali větší množství informací, absolvování dalších kurzů, případně i zavést tuto tematiku do pregraduálního studia na vysoké škole. Vhodný by byl též ucelený systém postgraduálního vzdělávání v této oblasti a ucelenější materiály k péči o tyto děti. Učitelé též jeví zájem o vzájemnou spolupráci mezi odborníky a dalšími učiteli, kteří již s nadanými pracují, a o předávání praktických zkušeností. Publikační výstupy: Prezentace výsledků na pracovním semináři Učitel a nadaný žák Příspěvek do sborníku mezinárodního semináře Informovanost učitelů o problematice nadání. In Nadaní žáci: výzva pro učitele. První vydání. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. od s. 122-129, 8 s. ISBN 978-80-210-5039-6.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.