Informace o projektu
Analýza geografického vzdělávání, porovnání pojetí kurikula v České republice a v Rakousku z hlediska modernizace kurikula a jeho orientace na behaviorální a humánní aps

Kód projektu
67p6
Období řešení
6/2013 - 12/2014
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Spolupracující organizace
Pädagogische Hochschule Burgenland

Zeměpisné vzdělání bude mít v budoucnu vedle odborné funkce ještě další zvláštní postavení:
Přispět k vytvoření kvalifikace evropského občana, to je vedle životního prostředí, sociálních, ekonomických a politických uspořádat vyučované vědomosti tak aby vystihovaly preference Evropského společenství. To je nezaměřovat se pouze na nacionální, ale také na celoevropská témata. Proto hodláme ve dvou jednotýdenních společných seminářích studentů a učitelů obou zemí připravit materiály odpovídající výše uvedeným cílům a zaměříme se na následující oblasti:
1. Které evropské interpretace májí národní kurikula obsahovat?
2. Které kompetence musí mládež získat pro budoucí multikulturální evropskou společnost?
3. Obsahují ŠVP a rakouské osnovy geografické okruhy zabývající se důsledky lidských rozhodnutí týkajících se využití životního prostředí včetně jeho ochrany?

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.