Informace o projektu
Digitalizace a didaktizace multimediálních materiálů pro výuku angličtiny

Kód projektu
FRVS/1453/2010
Období řešení
1/2010 - 12/2010
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
digitalizace; didaktizace; metodology, ELT; DSpace; čtení; poslech; základní dovednosti

Snižování počtu kontaktních hodin při zachování odpovídající kvality, rozvoj a zavádění nových technologií do výuky a stále se zvyšující důraz na celoživotní vzdělávání, které bez distančních metod práce nelze praktikovat, vede k nutnosti vytvářet nové didaktické postupy a klade čím dál vyšší důraz na sdílení vytvořených a osvědčených výukových materiálů mezi jednotlivými školami. Tento projekt je příspěvkem k celkovému trendu vývoje tím, že jeho záměrem je digitalizace a didaktizace výukových materiálů tak, aby propojením textů a audiovizuálních pomůcek s metodickými pokyny vznikly skutečně multimediální studijní materiály, které po doplnění metadaty budou snáze přístupné nejen studentům (budoucím učitelům) angličtiny, ale i studujícím jiných oborů, kteří mají angličtinu jako povinnou součást studia, a to nejen v rámci Masarykovy univerzity, ale prostřednictvím internetu a repozitáře DSpace také akademické obci jiných českých vysokých škol.


Projekt se snaží hospodárně využít existující a vyzkoušené jazykové materiály jejich převedením do praktičtějších a využitelnějších formátů tak, aby bylo možné je sdílet mezi různými vysokými školami a různými LMS (VLE). Reaguje tak na čím dál vyšší požadavky na cizojazyčné znalosti studentů a na nutnost integrace podobných studijních oborů nebo jejich součástí na různých vysokých školách. Vzhledem k tomu, že výsledné studijní materiály budou určeny především pro řízené samostudium a pro remediální individuální práci, mohou se také stát důležitou součástí celoživotního vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.