Organizační učení v odborných diskurzech
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | organisational learning; learning organisation; development; school as organisation; school as learning organisation |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Autoři textu pojednávají o pojmu organizační učení. Poukazují na širokou škálu jeho definic a pojetí, upozorňují na některé odlišnosti od pojmů příbuzných či analogicky používaných, jako je např. znalostní management či učící se organizace. Všímají si pak zejména vybraných diskuzí, které se k tomuto tématu vztahují. Jde o úrovně, na kterých může organizační učení probíhat, a vliv organizačního učení na chování, resp. výkon organizace. V další části textu je organizační učení představováno jako proces a jsou zde popsány fáze organizačního učení tak, jak se uvádějí v literatuře tomuto tématu věnované. Účelem textu je podat přehled snah o vymezení organizačního učení včetně kritických diskuzí. Poslední část textu je pak věnována vybraným teoriím a empirickým zkušenostem s organizačním učením ve školním prostředí. Autoři zdůrazňují význam organizačního učení pro školy jako specifické organizace a zároveň požadavek výzkumu procesů organizačního učení v tomto pracovním kontextu. |
| Související projekty: |