K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Dějiny |
| Klíčová slova | war conflicts of the 20th century; media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; |
| Popis | Analyticky orientovaný text se alternativně zabývá tématem válečných konfliktů 20. století ve výuce dějepisu základní školy, které žáci přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná v hraném válečném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákům tento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných, ale i mediálně propagandistických front. |