Přírodovědná gramotnost

Autoři

KUBIATKO Milan NAJVAROVÁ Veronika

Rok publikování 2011
Druh Přehledové a vzdělávací texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kapitole autoři představili koncept přírodovědné gramotnosti. Přírodní vědy jsou součástí kurikula základní školy již od počátku 20. století. V současné době tvoří významnou část kurikula, přesto M. H. Shamos (1995) uvádí, že značný počet obyvatel severní Ameriky a západní Evropy je přírodovědně negramotných (téměř 90 %). Jedno z možných vysvětlení, kterým vysvětluje nízkou úroveň gramotnosti obyvatel, je úloha školy. V kapitole autoři představují moderní pojetí přírodovědné gramotnosti a možnosti jejího rozvíjení na 1. stupni ZŠ.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.