Význam a náplň Multikulturní výchovy jako výzva pro budoucí učitele

Autoři

TANNENBERGEROVÁ Monika

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Multiculturalism, multicultural education, tolerance, empathy, xenophobia, development of pupil‘s skills, democratic approach, cross-curricular topic, The Framework Education Programmes, future teacher
Popis Multikulturní výchova je relativně nový fenomén v pedagogickém světě České republiky, který se zde začal prosazovat až v 90. letech minulého století. Za její největší dosavadní úspěch lze jistě považovat ukotvení Multikulturní výchovy v podobě průřezového tématu do Rámcových vzdělávacích programů a tím tedy uznání nezbytnosti tohoto konceptu pro základní vzdělání. Provází ji ovšem nejen problémy s jejím chápáním a zaváděním do školní reality, ale také například debata o legitimitě jejího názvu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.