Mehrsprachigkeit in den Gesetzen, der Forschung und den Köpfen der tschechischen LernerInnen - Konsequenzen für das Tertiärsprachenlernen

Logo poskytovatele
Název česky Mnohojazyčnost v zákonech, výzkum a myslích českých studentů - důsledky pro učení třetí jazyk
Autoři

JANÍKOVÁ Věra SORGER Brigitte

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Lingua viva
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova multilingualism; tertiary language didactics; motivation
Popis Ve výzkumné zprávě jsou přestaveny výsledky tři pilotních šetření, které dokládají, že učitelé cizích jazyků na českých školách musí dnes počítat s reálnou vícejazyčností svých žáků a že tohoto faktu mohou využít pro facilitaci jejich učení i pro zvýšení jejich motivace k osvojování cizích jazyků. K rozhodujícím faktorům, které mohou učitelům pomoci se s novou situací úspěšně vyrovnat, patří zejména odpovídající opatření zakotvená v české jazykové politice a potřebné inovace metodicko-didaktické přípravy učitelů cizích jazyků i jejich dalšího vzdělávání v oblasti didaktiky druhého cizího jazyka. Vedle pilotního výzkumu jsou v článku nastíněny otázky fenoménu vzrůstající reálné více-/mnohojazyčnosti na českých školách a zároveň je stručně představen evropský koncept mnohojazyčnosti společně s jeho odrazem v české školní legislativě i v koncepci výuky druhého cizího jazyka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.