Čtenářská gramotnost
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Přehledové a vzdělávací texty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších). |